Friday 21 November 2014

Temuduga Pembantu Tadbir N17 ( UITM Merbok) SARINGAN KE-2

ASSALAMUALAIKUM... salam sejahtera... hai..hai..hai..

 okay entri  lepas ade aku ceritakan tentang interview aku yang pertama di UITM Merbok, after one week, i got the called from pihak sana, 

anda berjaya untuk ke saringan ke 2..

pada 20 November 2014, jam 9.00 pagi.

Actually, for your information, from the 88 interviewee, they choose 8 only in the best among the best interviewee dalam saringan ke 2 ni, hmmm... 

cuba korang bayang kan, yang sebenarnye nak isi jawatan kosong ni nak berapa orang?? ( dalam hati aku, mungkin nak seorang dua orang jer) hmmm.. payaaah laar laguni..

okay, pakaian formal mcm biasa, dalam 8 orang kami tu, ade seorang laki, yang lain semua perempuan,.. hmmm ..."Awang, peluang kau mmg ceraah lar Awang" sbb kau seorang jer laki... mesti diorang amik kau,...

pastu, dalam kalangan kami tu ade seorang pekerja contract UITM Merbok tu juga,, hmm.. dia dah kenal semua daah interviewer tu,. sbb dia masih bekerja dalam uitm tu... tamat contract bulan 8 tahun 2015.
.okaay.. stop,.. in my mind, you oullss  memang xder chance daaah, ade seorang laki, dan seorang staff contract UITM dalam interview ni.. so aku  jgn nak mengharap lar dapat kan... target daah ade..

aku orang yang ke 7 drp 8 orang:

interviewer: sila duduk...
aku pun duduk lar,,..
Interviewer: Ummi Addilah, awak minta jawatan ape ni?
aku pun jawab lar,, Kerani N17,  pembantu tadbir...
interviewer: kenapa N17 ye,,,  bukan N18, N20 ke?
aaarrgghhh  sial lar tanye soalan ni, aku mana tahu nak jawab,...aku  melencong lar jawab bende lain, .... hahahaha...  bukan nak jawab tak tahu,,,  baru solan pertama.. 
N17 sebab menggunakan keputusan SPM, klaw 29 Diploma, dan 41 degree..
interviewer: cerita pengalaman awak bekerja sebelum ini...
cerita lar kau... 
Interviewer; Apa sumbangan awak yang boleh di berikan kepada pelajar yang tidak berkaitan dengan kerani... 
 hahhahah... cinabeng, soalan ntah pape... aku jawab lar aku boleh bantu pelajar dari segi mencari penempatan..
Interviewer: maksud saya mcm awak boleh jadi coach bola jaring ke.. ape ke... 
hahhahahah....  sekali lagi aku kene, coach bola jaring ape bende.... aku mana lar pandai main bola jaring, aku bukan atlet malaysia yang balik nak jadi coach.. hahhahah...  
korang pandai2x lar jawab...
interviewer: macamana kita nak berhadapan dengan ketua kita yang Garang dan tegas..
kau jawab lar .. ape yang kau rasa nak jawab..
interview: andaikata cara kita betul.. cara yang ditunjukan bos kita tu salah.. bagaimana kita nak berhadapan untuk mneyelesaikan dgn masalah ini.
hmmm... kau jawab lar.. hal ni  boleh bawa berbincang. bertukar pendapat.. dan sebagai nye.. pandai3x lar kau jawab...
Interviewer ke 2: public mengatakan bahawa kerja kerajaan ni pemalas.. betul ke, ?
hahahhhaa... ini nak perangkap aku ni... bukan nak condemn pulak kan.. kau puji lar serba sedikit.. hahaha
Interviewer 3; Apa kebolehan Ummi .. saya taknak yang biasa2x.. saya nak yang lain dari yang lain...
hahahahha.. yag sebenarnye aku ade hafal tentang jawapan utk soalan ni..pastu tetiba... dia mencelah...
interviewer 3: macam hafal jer.. saya x nak... saya nak mcm awak boleh mengubati histeria ke.. 
aku buat2x terkejut yang dia katakan aku menghafal... sebenarnye ,, memang btol pun,, aku dah hafal... haahha ...okay,, nasib baik lar,. aku ada belajar tentang histeria ni..  so.. aku bagi tahu lar..
interviewer 3: dia(jin) ade disekeliling ni?
hahaha... tnye pasal jin plak... pening kepala aku nak jawab... soalan merapu rapu... ade lar.. jin ade kat mana2x jer.. dalam lubang hidung tuan pun ade.. hahahhaha... 
interviewer 3; Awak boleh nampak?/
saya x boleh nampak, sbb hijab saya tak terbuka.,.
Interviewer 3: siapa idola Ummi..?? 
Sial .. soalan ni, aku diketawakan... hahahahaha.. sbb nye, aku mmg xde idola pun dalam hidup aku, ape bnde idola idola ni,,, hahhaha... aku hanya respect ulama jer...  ntah lar.. yang ini mmg aku jawab merapu .. hahahahhahaha.... idola aku lelaki yang terlajaaak laris tu,,, hahahahhahaha... ape nama dia.. dato ape ntah... aku pun x taw,... tetiba jer.. terkeluar muka dia dlm minda aku... giler,,,.. 
menyesal plak aku jawab dia,... hahahha.. dah kuar .... baru aku ingat.. Jawab Dr. Mahathir pun okay...hahahha... nasi dah menjadi bubur..
Interviewer ke 4: please tell me anything issues in English.
this stage, aku cter pasal flood that occured in Terengganu and Kelantan... kau speaking lar.. tonggang terbalik pun...
interviewer: kemukakan satu soalan yang awak teringin tanye kepada saya...?
hmm...  dalam hal ini , kau wajib tnye,..  kau tnye lar pape.. dia nak tgk IQ kau..  aku tnye, dari segi ape yang tuan pandang untuk hire someone in your Organisation..
interviewer: dia pun jawab  lar...  


 hmm...   15 minit juga aku bobel dalam tu...   aku keluar jer...   aku dah  malas  nak pandang belakang.. hahahahha..  jgn mengharap lar nak dapat... hahhaha... boleeh blaaah lar... 
 but.. 

aku dapat experience.. tu jer yang penting...

sekiaaan... Terima Kasih..



1 comment:

  1. Salam. Nak tanya iv di uitm guna malay atau english ye?

    ReplyDelete