Wednesday 5 November 2014

Temuduga Separa Perubatan

ASSALAMUALAIKUM..... SALAM SEJAHTERA..

straight to the title : aku nak kongsikan pengalaman aku dalam temuduga SEPARA PERUBATAN..

waktu kejadian: 2nd November 2014
                           4.30 p.m
tempat kejadian: Unit Latihan
                           Jabatan Kesihatan Negeri Kedah

jeng3x... mesti x sabar- sabar nak tahu kan... hahahahahahh

 actually, aku sempat bersembang dengan kak yang jaga kaunter pendaftaran interview ni...  katanye, "hari ni hari pertama interview Separa Perubatan di sini, ade lagi 4 hari berturut-turut lagi..." aiyaaa.. dalam hati aku.. lucky day mesti lar hari terakhir interview.. hahahha.. kepercayaan kurafat..ye lar kan.. sebab keputusan akan dibuat pada hari terakhir interview.. nak refresh balik hari pertama  interviewee.. jenuh lar Tuan interviewer tu nak ingaat... hmmm...  redhoooo..


aku : ketuk pintu.. assalamualaikum...( nada deringan ringtone)
interviewer : waalaikumussalam.. sila ambil tempat
aku pun duduk lar dengan sopan.. krik3x..
aku: terima kasih
interviewer: okay.. please introduce yourself in English..
aku dah sah dah..  dlm pemerhatian aku lar.. klaw sep3x veteran g interview.. mesti kene speaking lar.. hahahaha..
interviewer : okay, awak pilih ape sebagai plihan pertama..
aku pilih jurupulih perubatan cara kerja.
interviewer: sebelum datang  ke interview ni.. apa yang awak baca?
hmmm..  dah sah interviewer ni macam x berkenan dengan aku.. x pe lar..  aku pun cter lar ape yang aku baca.. aku explain pasal tugas j.p cara kerja
interviewer:j.p cara kerja bertugas di bahagian mana?
aku pun cter lar.. tugas di dlm 4 bahagian.. psychiatrist.. pediatric, Geriatrik dan orthopedic..
interviewer tnye plak setiap bahagian tu maksud nye ape
aku pun cter lar..psychiatrist tu wad untuk pesakit gangguan mental dan blaaa...blaaa...4 wad tu.. cter lar bagi abis
interviewer: awak x takut ke jaga wad psychiatrist ??
hhahaha... aku rasa soalan ni kelakar.. aku jawab lar x takut.. pastu bagi reason lar ckit.. hahahha.. reasons aku ntah pape...
interviewer: apa harapan awak..
dowwhh,,,.. soalan last dah kew??aiyaaa.. sedih aku.. aku rasa... aku lar interviewee yang paling awal keluar.. hahahah...  nak kuar dr bilik tu pun aku rasa malu.. sbb cepat sgt interview aku ni.. hhahahaha

secara jujur nye.. aku suka cara layanan interviewer ni... walaupun nampak gaya macam x berminat dgn presention aku ni.. tapi dia mengeluarkan kata2x manis di akhir pertemuaan tu... pesanan terakhir... beliau suruh aku berdoa.. solat hajat.. dan sebagainye.. haahahahahha... tu yang aku solute tu..



pesanan aku plak..  : result akan keluar pada 8 disember 2014... hahhaha..  jgn sibuk post comment tnye dapat ke x... instinct aku rasa mcm ....  krik..krik...krikkk....  hahhahahaa,,,..  okaay lar..  Selamat menempuh alam interview...  persedian tu penting..

No comments:

Post a Comment